Return to טיפולים

טיפול נוירופסיכולוגי-שיקומי לבוגרים

טיפול נוירופסיכולוגי-שיקומי הינו טיפול המיועד לסייע לאנשים המתמודדים עם קשיים  ומגבלות המשפיעים על התפקוד הפיזי, הנפשי, והקוגניטיבי בתחומי החיים האישיים, הזוגיים, המשפחתיים, התעסוקתיים והחברתיים.. המגבלות עשויות לנבוע מטווח רחב של גורמים, מולדים, התפתחותיים או נרכשים, ביניהם: חבלות מוחיות, שבץ מוחי, פגיעות חוט שידרה, מחלות ועוד.

הטיפול יתבסס בדרך-כלל על אבחון נוירופסיכולוגי שנועד לאפיין את התפקוד הקוגניטיבי ואת מקורם של הקשיים התפקודיים, הקוגניטיביים והרגשיים תוך שילוב נקודות המבט הפיזיולוגית, הרגשית והמשפחתית-מערכתית. האבחון מספק את תמונת המצב הקוגניטיבי של הבוגר (כולל הערכת תפקודי קשב, תפיסה וארגון חזותי, זיכרון חזותי ומילולי, תפקודי שפה, יכולת חשבוניות, חשיבה, פתרון בעיות והסקה, יכולות ארגון, תכנון, ויזימה) ומאפשר ראייה נרחבת של  תחומי החוזק לצד הליקויים. בהתבסס על ממצאי האבחון ויעדי הטיפול נבנית תכנית שיקומית אישית ומערכתית. .

הטיפול בבוגר עם ליקויים נוירופסיכולוגיים כולל עבודה טיפולית פרטנית לצד התערבויות מערכתיות (זוגיות, משפחתיות, תעסוקתיות, מערכות הכשרה ולימודים) עפ”י היעדים המוסכמים על המשתקם, סביבתו הרלוונטית והגורם המממן. הטיפול כולל התייחסות לקשייו הגופניים, הקוגניטיביים והרגשיים של המשתקם, להתמודדות וההכרה בשינוי שחל בחייו,  ולהקניית אסטרטגיות פיצוי להתמודדות יעילה עם המוגבלות. מטרת הטיפול הינה לסייע לאדם להסתגל למוגבלות, לשפר את דימויו העצמי ואת תחושת המסוגלות, להשיג את מטרותיו ולשפר את איכות חייו.

צוות המטפלים ביחידה הינו בעל הכשרה במגוון רחב של גישות טיפוליות  המאפשרות התאמת הגישה לצורכי המטופל לשם עיבוד תהליכים נפשיים ויישומם השיקומי.

Skip to content